Geplaatst: di 29 aug, 2006 11:15 Onderwerp: SHIMANO BIG BAITRUNNER LC
De Big Baitrunner LC werpmolen is het juiste werpgereedschap waarmee u als sportvisser grote afstanden kunt bereiken. De spoelcapaciteit is zelfs zo groot dat hij absoluut niet leeg geworpen kan worden. De meerschijven slip is uitgerust met slipplaten die een diameter hebben van 24 mm, wat neerkomt op een verdubbeling van de oppervlakte van de slipplaten in vergelijking met die van een gangbare werpmolen van hetzelfde formaat. Het Baitrunner vrijloop mechanisme is op slipkracht instelbaar, zodat deze in verschillende situaties bruikbaar is.
Cold Forged ALuminium Spoel - Hypergear - Titanium Power Roller - Hybrid Aluminium Body - Floating Shaft - Super Stopper II -Cold Forged Gear - Single Handle - Aero Wrap - Biogrip - Dyna Balance
Geplaatst: wo 05 sep, 2007 9:05 Onderwerp: Shimano Big Baitrunner LC
Aangezien ik net een nieuwe voerboot gekocht heb ondervind ik wat problemen met het uit varen van mijn ljinen met mijn huidige molens n.l. met Shimano Baitrunner USA 4500 B.
De lijn spoelt niet goed van de spoel af en blijft vaak steken. Nou vraag ik me af of iemand ervaring heeft met het uitvaren van de Shimano Big Baitrunner LC. Is het een verbetering t.o.v. de Shimano Baitrunner USA 4500 B.
Geplaatst: wo 05 sep, 2007 9:16 Onderwerp: SHIMANO BIG BAITRUNNER LC
Hallo Sam
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Shimano Baitrunner USA 4500 B.
Over de Big baitrunner kan ik je helaas niks over vertellen, maar ik heb zelf de XTEA Superbaitrunner en die vind ik helemaal SUPER. Met het uitvaren van de lijn heb ik ZERO problemen.
Geplaatst: wo 05 sep, 2007 19:30 Onderwerp: uitvaren lijnen met voerboot
inderdaad met de 4500 B blijft je lijn wat haperen.
met de longcast van shimano had ik dit niet
molen in de beetrunnerstand zetten en de beetrunner in de lichtste stand plaatsen (dus niet de beugel loszetten)
vaart dan perfekt uit en de lijn blijft bij het uitvaren nagenoeg recht
zeer het proberen waard
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 22:03 Onderwerp:
het zelfde probleem heb ik ook alleen naar mijn mening komt dat puur en alleen door het uitvaren. maatje van mij heeft andere baitrunners de okuma longbow(s) en daar is het probleem ook ten sprake.